It's written in hebrew but you can read it too

23 בפברואר 2010

"גיבץ'" או ירקות ברוטב עגבניות

לפני שבוע הסתכלתי במראה והבנתי אין ברירה! חייבים לחזור למשטר דיאטה ובאופן מיידי.

המתכון החביב עלי בעתות מצוקה מסוג זה הוא ירקות ברוטב עגבניות, מתכון שמזכיר גיבץ' אבל לא בדיוק.
כמה משעשע היה לגלות כעבור יומיים, בעודי מכינה את רשימת הקניות, מתכון לגיבץ' בבלוג אפונים. מה שכן, המתכון שלי מתחיל דומה, אבל נגמר אחרת לגמרי ;-).

כרגיל אני מבשלת בלי מתכון ובהתאם למגוון הירקות שנמצאו בבית באותו הרגע.

צריך להיות 1 בצל בינוני - אצלנו זה 2 שאלוט וכרישה 1 - כי זה מה יש
4 שיני שום
1 פלפל ירוק - עדיף היה אילו היה בנוסף איזה פלפל אדום או פלפלים מכל הצבעים, אבל הפלפלים הצהובים והכתומים כאן יקרים נורא ורק ירוק אחד בודד ומסכן נמצא במקרר
1 חציל
1 קישוא צהוב
1 זוקיני (קישוא ירוק)
3/4 קופסת שימורים של קוביות עגבניות במיץ - זו פשרה - במקום עגבניות, אותן אני לא מבזבזת על מתכונים ואוכלת באופן טבעי בסלט...
מלח, פלפל שחור ותערובת תיבול איטלקי יבש - שזה טימין ואורגנו - כן כן התיבול מרחיק מאוד את התבשיל ממקורו הרוסי, אבל מה זה משנה...

מה עושים?
מתחילים בטיגון בצל - לכל התבשיל אני משתמשת ב-1.5 כפיות שמן זית.
כשהוא מתחיל להזהיב מוסיפים את השום
אחריו את הפלפל, החציל והקישואים
בסוף את העגבניות

ברגע שזה רותח, מקטינים את האש, מכסים ומבשלים (אם יש יותר מידי נוזלים - פותחים את המכסה, ומגדילים אש)

כשזה נראה מבושל, אחרי כ-20 דקות - טועמים, מתבלים - בישול ארוך יותר יחזק את הטעמים.
לאלה שלא אוהבים את החמיצות של העגבניה אפשר להוסיף קצת סוכר, ואני אוהבת להוסיף כמה טיפות של חומץ בלסמי




לארוחת צהרים אני אוהבת לאוכל את התבשיל הזה לצד קינואה
ולארוחת ערב, סתם עם פרוסת לחם

בתאבון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה