It's written in hebrew but you can read it too

15 ביולי 2010

פד-תאי


לפני כחודש, אחותי חזרה מארוחת ערב עם חברים וסיפרה שטעמה פד-תאי ממש כמו בתאילנד. הואיל ואני לא היתי בתאילנד האמנתי לה ומייד ביקשתי מתכון.

קיבלתי מתכון שמשאיר הרבה מקום לאלתורים, כמו שאני אוהבת, ובהזדמנות הראשונה החלטנו לנסות.

המתכון הוא לאיטריות ארז רחבות ולדעתי הוא לא יעבוד עם אטריות אורז דקות.

אני השתמשתי בערך ב-1/3 חבילה וזה הספיק ל-5 מבוגרים ולי לעוד יומיים אח"כ.

1. להשרות את האיטריות במים כשעתיים לפני שמתחילים לעבוד. אני מעדיפה להשרות במים חמים ולא קרים.

2. להכין את כל התוספות - במקרה שלנו היו (לפי סדר כניסתם למחבת)
חבילת טופו סטנדרטית (כ-300 גרם) חתוכה לקוביות של כ-1*1 ס"מ
רצועות פלפלים - שחלק מהסועדים טענו שהיו מיותרות
חצי חבילת פטריות
1/3 חבילת ברוקלי קפוא שהופרד לפרחים קטנים קודם לכן
חצי חבילת נבטים
1/4 כרוב חתוך

3. לחמם מחבת - עדיף ווק עם קצת שמן, בנתיים לטרוף ביצה - לכמות הזו - אפילו 2, ולהוסיף למחבת ולהכין מקושקשת.
4. ברגע שהמקושקשת כמעט מוכנה, להוסיף את האיטריות ולהמשיך להקפיץ. בשלב הזה להוסיף 5 כפות סויה, 2 כפיות סוכר (אני הוספתי סוכר חום) וכמה טיפות של שמן שומשום. ולהקפיץ עוד 2-3 דקות.
5. להוסיף את הטופו, להקפיץ 2-3 דקות ולהוסיף סויה אם מרגיש יבש מידי.
6. להוסיף את כל הירקות, ולהקפיץ דקה בין לבין הם נשארים כמעט לא מבושלים וזה בסדר.
7. להגיש עם מיץ לימון

* המתכון המקורי מוסיפים בצל ירוק, אך אנחנו לא מחובבי הבצל
* להגשה אפשר להוסיף גם בוטנים שלא היו לנו בנמצא.

יצויין שלמרות הסטיות הרבות שלי מהמתכון המקורי, אחותי שלא אהבה את הפלפל שלטענתה השתלט על המנה, היתה מרוצה מטעם האיטריות.
Posted by Picasa

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה