It's written in hebrew but you can read it too

5 בפברואר 2010

עוגת תפוחים

העוגה הזו היא מתכון משפחתי שלנו.
ברשת היא מכונה פאי תפוחים רוסי, שרלוטקה - Sharlotka
כשהיתי ילדה קטנה , אתהעוגה אמא שלי וסבתא שלי היו אופות בתבנית עגולה עם חור באמצע, ושם התבנית היה שרלוטקה
המסורת הזו פסקה כבר די מזמן, אבל מסורת אחרת נשארה -
לעוגה מתקבל קרום קראנצ'י מתוק וכולם רבים מי מקבל יותר מהקראנץ', כל פעם מישהו מתגנב לוקח עוד חתיכה ועוד חתיכה עד שהקראנץ' נגמר ועדין יש עוגה.
ואל דאגה, העוגה לא נשארת בדד ...

לפני יומיים, כשהבנתי שיש לי תפוחים שמחכים שיטפלו בהם,

שלחתי מייל בהול לאמא וביקשתי דחוף את המתכון
כמובן ששכחתי מזה,
וכמה נעים היה לגלות שהיום אחר הצהרים חיכה לי במייל המתכון.

וזו לא טעות, אין שמן במתכון הזה.

המתכון:
1. לקלף ולחתוך לקוביות 600 גר' תפוחים - 5-6 תלוי בגודל. בעיקרון אלה אמורים להיות תפוחי גראנד החמצמצים, אבל אפשר גם אחרים.
2. לפזר על התפוחים 1/2 כוס סוכר. אני בשלב הזה מוסיפה גם קצת מיץ לימון וקינמון.


3. להקציף 4 ביצים שלמות עם 1 כוס סוכר.
לאלה כמוני שאוהבים לשנות מתכונים - משמעות ההפחתה בסוכר היא איבוד של הקרום.

4. להוסיף 1.5. כוסות קמח.
אני ערבבתי ידנית, התערבות המתקבלת היא קצת סמיכה, לא להבהל.



5. להוסיף את התפוחים לבלילה ולערבב.

6. להעביר לתבנית משומנת קלות. המתכון מתאים לתבנית 24 או תבנית עם חור. לא היתי משתמשת בתבנית בסילוקון כי חבל להפוך את העוגה - הקרום ילך לאיבוד.
כמו שאתם רואים, אין ברשותי תבנית עם חור בימים אלה ואני אופה בתחליפים זולים מאלומיניום.


6. לאפות ב-180 מעלות כ-40 דקות עד שמזהיב וקיסם יוצא יבש, והבית מלא בריח של עוגת תפוחים.

בתאבון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה