It's written in hebrew but you can read it too

24 בפברואר 2010

מאפה פילו ותרד

מאז ראש השנה, כשהכנתי שטורדל תפוחים, שוכבת במקפיא אצלנו חבילת עלי פילו ומחכה.
לפני שבועיים טיילנו לנו בסנטרל פארק, הינו ממש רעבים אז עצרנו לאכול במאפיה בדרך לסאבווי.
מכל המאפים המגוונים שהיו שם, הכי קרץ לי מאפה תרד וגבינה מלוחה. אחרי שאכלתי אותו בהנאה, פתאום הבנתי שאין שום סיבה לא להכין אחת כזו בבית לבד, במיוחד שיש לי בצק פילו מסכן ששוכב ומחכה לו לבד בחושך.
בניסיון הראשון, אכלנו כל כך מהר ששכחנו לצלם, וכעבור שבוע הגיע הניסיון השני

מצרכים -
6-8 עלי פילו - תלוי בגודל התבנית
1 חבילת תרד קפוא - כאן התרד הוא חתוך וחבילה היא 450 גר'
1 בצל
2 שיני שום
200 גר' פטה חתוכה לקוביות/ מפוררת
2 כפות קוטג'
2 ביצים
פלפל, אגוז מוסקט. לא! להוסיף מלח, הפטה והקוטג נותנים מספיק מליחות
משהו כמו 2-3 כפות שמן זית

ההכנה -
1. להרתיח מים ולשפוך על התרד הקפוא.
2. לקצוץ בצל ושום ולטגן.
3. לסחוט היטב את התרד מהמים, להוסיף לתרד את הבצל, השום, קוטג', פטה, ביצה, תבלינים.
4. לשמן תבנית - במקרה שלנו תבנית אינגליש קייק רחבה במיוחד ולרפד אותה ב2-3 דפי פילו - ככה שיבלוט בקצוות. בין כל שכבה יש למרוח בשמן - מטעמי דיאטה אני מערבבת את השמן עם מים. זה מפחית מעט מהפריכות אבל ממש לא נורא.


5. להעביר את תערבות התרד לתוך התבנית.
6. לכסות בפילו - שוב צריכות לצאת 3-4 שכבות בצק ולא לשכוח לשמן בין השכבות. לשמן את החלק העליון.
עכשיו - הכי נוח לשמן עם מברשת, בהעדר מברשת אני עושה את זה בידיים.



7. לאפות ב-180 מעלות כחצי עשה עד שהפילו מזהיב.



באידיליה מצננים על רשת, זה שומר על הקראנצ' בצורה הטובה ביותר
אני פשוט הפכתי על קרש, כי זה מה שיש בבית.
ובינינו זה טעים בכל מקרה, חם או קר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה