It's written in hebrew but you can read it too

8 בינואר 2011

פולנטה עם קישואים

הנה עוד רעיון לארוחת ערב זריזה, ופחות מתכון.
ואני מבטיחה שאם עובדים ב-4 ידיים זה באמת לוקח 10 דקות.
עכשיו שיש כאילו חורף, כשחוזרים ביתה בערב יש חשק למשהו חם, וחביתה וסלט שזו לרוב ארוחת ערב אצלנו בבית, לא כזו מושכת.
דייסה זה תמיד כיף, ופולנטה משום מה מרגיש לי פחות מושחתת מדייסת סולת.
השילוב שהינו עושים בעבר היה פולנטה עם פטריות, רק שפטריות לא יהיו בבית, אבל נמצא זוקיני, והאלתור היה כה מוצלח שחזרנו עליו פעם נוספת בערב אחר. סוד ההצלחה בעינינו הוא בשילוב המרקמים של פולנטה הרכה והחמה והזוקיני הפריך.

אם עובדים ב-4 ידיים אז מכינים במקביל,
אם לבד, היתי מתחילה עם הקישואים ואז מכינה את הפולנטה.

הזוקיני (ואל דאגה - זה עובד גם אם קישואים) -
לקחת 2 זוקיני, לפרוס אותם לפרוסות של 4 מ"מ.
לחמם מחבת - אני ממליצה עם פסים, אבל אפשר גם רגילה.
לזלף לשים במחבת החמ את הקישואים - חשוב שכל פרוס תהיה מונחת במחבת
לזלף טיפה שמן זית מעל ולטגן כ-4-3 דקות
אחרי 3 דקות להפוך את הקישואים
הם עדין טיפה קשים וזה בסדר
אחרי שהפכנו את הקישואים - לפזר מעל מלח גס ופלפל שחור גרוס - המלח מוציא נוזלים מהקישואים ומזרז בישול
אחרי עוד 3-5 דקות הקישואים מוכנים - גם אם הם עדין קראנצ'ים ולא לגמרי מבושלים - זה בסדר גמור.
מכבים את האש, ומזלפים בלסמי מעל הקישואים
אזהרה! - בגלל שהמחבת חמה, זה עושה ריח מאוד חזק ולא כל כך נעים - אבל שווה לחלוטין את המאמץ.
זהו, הקישואים מוכנים
ולמעשה, אפשר בנקודה זו להפוך אתם לאנטיפסטי, או לסלט
תוספת כייפית תמיד - שמיר קצוץ.

הפולנטה -
איטלקים אמיתיים בנקודה זו יחלקו עלי, אבל אני אשרוד.
יש כל מיני גרסאות לבישול פולנטה.
אני מחזיקה בבית את הפולנטה הדקה שאיתה כל הבישול לוקח 10 דקות
לצערי, אני עושה את זה לפי העין כך שאין לי מתכון מסודר
בגדול, משהו כמו 2 כפות פולנטה - הדקה, לכל כוס מים.
(הערה - אפשר גם לשלב מים וחלב)
מרתיחים מים בסיר, מוסיפים מלח
ותוך כדי ערבוב בזרם דק מוסיפים את הפולנטה (בדיוק בכמו שעושים דייסת סולת)
דואגים שלא יהיו גושים
ומערבבים עד שהכל מסמיך והדייסה נפרדת מהדפנות.
זהו מוכן. אבל אפשר לבשל עוד קצת אם מעדיפים אותה קצת יותר קשה
כמובן טועמים ומתקנים תיבול
והשדרוג הגדול ועתיר הקלוריות - כי למעשה עד עכשיו המנה היא מאוד דיאט - פרמזן טובה
ואז מה שנשאר זה לסדר על הצלחת את הפולנטה הלוהטת
עם הקישואים ולחתוך איזה עגבניה בשביל המצפון ובתאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה