It's written in hebrew but you can read it too

15 ביולי 2010

געגועים לאוכל מקסיקני - או שעועית בסלסה

המטבח שהתחבב עלינו מאוד בשנה שלנו בניו-יורק הוא המטבח המקסיקני.
למעשה החיבה שלי לאוכל המקסיקני החלה עוד כששירתתי הי שם בדרום ומידי פעם היתי חוזרת הביתה דרך עזריאלי. שם היה דוכן של אוכל "מקסיקני" שהעזתי פעם לטעום בו בוריטו והתאהבתי.

מידי פעם עשינו נסיונות בייתים לשחזר את החוויה בבית. הכנו טורטיות בייתיות, גווקאמולי ממרח שעועית שחורה ועוד.

ואז הגענו לניו-יורק ואחרי זה עשינו טיול בקליפורניה - אז יגיד מי שיגיד שמה שאכלנו זה טקס-מקס ולא באמת אוכל מקסיקני, אבל התאהבנו
אין מה לעשות - אי אפשר לנצח אוכל משביע, בריא במידה סבירה וזול!*.

אז חודש אחרי החזרה, הרצון במקסיקני זועק וחזק.
מצד שני, זו לא העונה על האבוקדו
מצד שלישי, חם מידי לאיזה בוריטו
מצד רביעי - או שזה הצד הראשון ממש בא לי.

אז כיוון שהכינותי מראש שעועית אזוקי מונבטת, שבאופן מפתיע היא דווקא שייכת למטבח האסייאתי ולרוב משמשת למאכלים מתוקים!
החלטתי לאלתר שילוב, שיזכיר לי אוכל מקסיקני, אבל יהיה מספיק רחוק, שאני לא אתגעגע יותר מידי -

הרי לחם שעועית בסלסה

1. לבשל שעועית - במקרה שלנו - אזוקי מונבטחת, חלופה מצויינת אחרת היא שעועית שחורה.
2. להכין סלסה -
בקוצץ ירקות לשים - 3 עגבניות בשלות
1 פלפל חתוך לרבעים
1 גזר (סתם כי היה)
1/2 בצל סגול
1 שן שום
השילוב של הבצל והשום הטריים נותן הרבה חריפות, אז לא להגזים
בשלב הזה הנועזים זורקים פנימה גם צ'ילי
חופן עלי פטרוזיליה, טיפה כוסברה
טיפה שמן לספיגת הויטמינים
ולקצוץ - הגודל תלוי רק בכם.
לטעום, ולהוסיף מלח לפי הטעם

3. את השעועית המבושלת לסנן, לקפיץ עם טיפה שמן, לערבב עם הסלסלה ולאכול בשמחה.

וכן, אני יודעת שזה לא באמת מקסיקני
והסלסה מזכירה מאוד מרק גספצ'ו

* אגב - אם מישהו צריך המלצות על מקסיקני בדגמנו נשמח לשתף.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה