It's written in hebrew but you can read it too

9 בינואר 2010

פסטה קרבונרה אלילית - בלי הקרבונרה...

את המתכון הבא הכנתי בכדי למלא את המשבצת של ארוחת צהריים מפנקת ליום שישי, בעצם, שבת! (אני לעולם לא אתרגל לשבת-ראשון הזה!) - אחרי הכל, אין על אוכל איטלקי, ובטח שלא על פסטה, שהיא אושר פחמימתי צרוף! (בייחוד עם איזה רוטב קרמי... עם פטריות טריות... אוף, אני נהיה רעב!)

ראשית יש לציין כי המתכון הבסיסי נלקח מבלוג הבישול האלילי "בצק אלים" - אחד מבלוגי הבישול העבריים הטובים ביותר, אם לא הטוב שהם!
העיד-תורים (עידכונים ואילתורים) למתכון נובעים מבעיות תקציב (לא זול הליטל-איטלי הזה), מזג אוויר (קר!!!), וממקום המגורים הנוכחי שלנו (מה יש להם מחמאת בוטנים לכל הרוחות?!).

אז בלי עיכובים נוספים, ניגש לעבודה!
המצרכים:
1/2 חבילת פסטה: את הספגטי או הלינגוויני התיקניים החליפו איטריות ריגטוני, הצינורות הקצרים, מקמח מלא. (כן, כן, אנחנו אנשים הדוגלים באוכל בריא - את התקפת הכולסטרול והשומן שלנו אנחנו מעדיפים עם פחמימות מורכבות...).
3 ביצים (מישהו אמר כולסטרול?)
חצי כוס גבינת פרמזן: מאחר ואת הפרמזן שלנו אנחנו קונים בשבבים גדולים ולא בגוש, הוחלפו "שערות" הפרמזן בקוביות קטנות (השבבים נקצצו ככל הניתן - כלומר, מבלי להוסיף "תיבול" נוסף)

מספר פרוסות בייקון: אז זהו, שלא. אמרנו פסטה קרבונרה בלי הקרבונרה, לא?
1/4 גביע גבינת ריקוטה: לא, זו לא איזו ריקוטה משובחת, אבל ככה סתם, בשביל הטעם. (וכי זה מה שנשאר בגביע...)
מלח ופלפל




השלבים:
1. הכנתי את הפסטה: זה היה החלק המסובך! למלא סיר במים, להמליח, להרתיח לרתיחה על אש חזקה, ולזרוק פנימה את הפסטה. זהו. פשוט? מה פתאום! כי כמובן שצריך לבשל עד שהפסטה יציבה כך שאפשר לנגוס בה, אבל שהיא לא קשה מידי...
2. הכנתי הרוטב: טרפתי את הביצים יחד עם הפרמז'ן, הריקוטה, קורט מלח ומעט פלפל.
3. חיכינו: שהפסטה תהיה מוכנה.
4. הרכבתי: כאשר הפסטה סוף סוף מוכנה (ואנחנו מתים מרעב) סיננתי את הפסטה וחזרה לסיר. לזה נוסף הרוטב יחד עם 1/3 כוס של מי הבישול של הפסטה (ששמרתי מבעוד מועד). לאחר כדקה, הרוטב אמור היה להפוך לקרמי. אז זהו, שלא. אני לא יודע למה אבל הרוטב יצא קצת נוזלי מידי. חביתה לעומת זאת, ולמרבה הפלא, לא נוצרה שם. (אבל זה היה צפוי - האלה הבטיחה...)
5. טרפנו!: בתיאבון...

התוצאה:

אז כאמור, קרמי לא היה לנו שם, אבל טעים - ועוד איך!
למיצי היה מלוח מידי - מה שהוביל מיד לסדרת אילתורים נוספת שכללה הוספת בזיליקום, רסק עגבניות וטונה(!) - אבל בסופו של דבר גם היא הייתה מרוצה.

MISSION ACCOMPLISHED!

4 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. ובמילים אחרות - הינו רעבים, היה לנו קר ולא היה כוח לצאת מהבית כי זה מצריך ללבוש שכבות, להוסיף מעיל, כפפות, צעיף וכדומה,
    השתמשנו במה שהיה בבית
    יצא מעולה
    תודה מיצ
    עכשיו אני לא רעבה

    השבמחק
  3. רק מיצי יכולה לבקש טונה יחד עם רוטב קרבונרה...שזה לטעמי מזעזע. המתכון הבסיסי נראה נחמד. ינוסה בקרוב. מזל טוב על הבלוג והמון בהצלחה. אולי תעלו גם את המתכון של לחם שלושת הקמחים המעולה ??
    אוהבת
    אפרת

    השבמחק
  4. עוד בלוג????????? תגידו -ממש משעמם לכם שם בניו יורק... יאללה לחזור לארץ מהר!!!! זו פשוט הקנאה נוטפת ממני יחד עם הריר מהקרבונרה...
    תמיכו להנות ולבלות! מתים עליכם! ומתגעגעים הרבה! בעקר שחר!

    השבמחק