It's written in hebrew but you can read it too

5 בפברואר 2010

לחם

הפוסט הזו מוקדש לא', שעד שפגשתי אותה לפני שנתיים וחצי לא חשבתי להעז ולגעת בשמרים.
אמא שלי תמיד אמרה ששמרים זה מסובך אז תרצתי את הפחד הזה וטענתי שעד שאין לי קיטצ'נאייד או מיקסר רציני אין מצב שאני מצליחה לאפות משהו עם שמרים.

איכשהו א' שכנעה אותי לנסות ומאז אני לא מפסיקה...

ובגלל שא' ביקשה ואני נורא מתגעגעת, הנה המתכון.

המתכון לקוח פורום נשואים טריים בתפוז, המתכון הסתובב שם תקופה ארוכה לפני כ-3 שנים, ואני לא יודעת מי בעליו המקורי

1 כוס קמח לבן
1 כוס קמח שיפון
2 כוסות קמח מלא -
* יש לציין שכאן הקמח המלא הוא בטחינה גסה יותר מהקמח הישראלי וזה תורם לדחיסות של הלחם.
2 כפיות שמרים יבשים

2 כפות סוכר
2 כוסות מים
2 כפיות מלח
2 כפות שמנ"ז
1.5 כוס תוספות - זרעים/ אגוזים/ פירות יבשים - מה שבא.
התערובות החביבות עלינו - גרעיני דלעת וחמניות ופרג (שלם)
אגוזי מלך עם או בלי חמוציות/ צימוקים
בעיקרון הכל הולך, רק לשים לב לתוספות שעלולות להרטיב את הבצק.

זה נותן שתי כיכרות לא גדולות במיוחד ודי דחוסות בגלל הקמח המלא ובמיוחד השיפון.
חשוב מאוד בצק שיפון כדאי ורצוי להתפיח הרבה זמן. זה לחם שצריך לתת לו לנוח.

1) לערבב את כל החומרים מלבד המלח.
* אני לא מוסיפה את התוספות בחלק הראשון, אלא רק בתפיחה השניה,
ככה יותר נוח לי לפצל ללחמים שונים.
בשלב הזה אני בד"כ משאירה כ-1/2 כוס קמח בצד ומכניסה אותו לבצק בשלב הלישה הידנית, ככה הערבוב הידני יותר קל לי.
2) להוריד למשטח לישה מקומח
3) ללוש היטב היטב כ5-7 דקות. במהלך הלישה להוסיף את המלח.
אני תמיד שומעת מוסיקה כשאני מבשלת, אז אני לשה לפחות שני שירים מלאים.
הבצק נעים ללישה ידנית ומוציא את כל הכעסים והאגרסיות.
4) להעביר לקערה, להתיז טיפה מים מלמעלה, לכסות במגבת,להתפיח עד הכפלת נפח.
זה לוקח זמן ואין צורך לזרז את העניין. אתמול זה לקח לי כמעט 3 שעות, שבחדר 23 מעלות והוא עמד על הרדיאטור.
5) לחלק ליחידות שוות וליצור לחמים. להעביר לתבנית ולהתפיח שוב. גם כאן אני התפחתי שעה שלמה ובדיעבד אפשר היה אפילו עוד קצת.
יוצאים שני לחמים

אני לראשון הוספתי 3/4 כוס תערובת אגוזי מלך וחמוציות
ולשני תערובת תבלינים בהשראת מתכון שראיתי בויינט
-
1 כף אורגנו, 1 כף זעתר וטיפה פלפל צ'ילי גרוס וחריף -
זה דרש קצת לישה נוספת כדי שהכל התערבב - זו הכמות לחצי כמות בצק

6)לחרוץ חריצים עדינים בבצק מלמעלה, לפזר מעל קמח מלא. ויתרתי על שלב פיזור הקמח.

7) תנור על טורבו, 220 מעלות, לאפות 30-40 דקות, תלוי בגודל הלחם.

אם רוצים "קראסט" מתפצח וטעים ללחם,
להשפריץ עליו מים שניה לפני שמכניסים לתנור (זה עושה אפייה רוויית אדים).
או לשים תבנית עם מים
בתחתית התנור

8) הלחם מוכן כשנוקשים עליו והוא עושה קול חלול.


להוציא מהתנור, להניח על רשת.

לא לאכול לפני שמתקרר לחלוטין!!!!!!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה