It's written in hebrew but you can read it too

1 באוגוסט 2010

תאנים

באיחור ניכר, גיליתי את התאנים. וכשאני אני אומרת באיחור, אני מדבר על 30 שנה.
בצעד ספונטני במסגרת הקניה השבועית קניתי סלסלה של תאנים
ואחרי שלרגע חשבתי - הצילו מה אני עושה, אני לא מפסיקה לנסות.
שלא לדבר על לאכול אותן סתם ככה.

ניסיון הראשון היה מנת פתיחה לארוחת יום הולדת שלמיצ, בהשראת מתכון שנתנו לי בפורום נשואים טריים:

לקחתי את התאנים וחתכתי אותן לרבעים - עדיף היה רק לחצי
שמתי בכל תאנה פרוסה של גבינת פרומעז והדקתי באמצעות קיסמים.
משכתי בשמן זית
והכנסתי לתנור לגריל ל-5 דקות עד שהגבינה הזהיבה
מאוד חשוב אפיה ממש קצרה כי התאנים נותנים המון מיץ והמטרה היא לשמור על הצורה.
הוצאתי, פזרתי קצת אגוזי מלך מעל וטפטפתי טיפה דבש

המנה זכתה להצלחה כבירה.

יום למחר הכנו סלט עם תאנים שכלל - הרבה עלי בייבי, תאנים פרוסות גבינת רוקפור וענבים
הרוב היה שמן זית, בלסמי, דבש וקצת לימון

בפעם הבאה - קינוח תאנים
אני ממש שוקלת לעשות ארוחת נושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה